REKLAMA
Znaleziono 83 wyników
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
W 2023 roku rozpocznie się budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W 2023 roku rozpocznie się budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi [FILMY]
Spółka CPK otrzymała pozwolenie na budowę związane z realizacją swojego najbardziej zaawansowanego projektu – tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Roboty powinny ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku.
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na budowę 4,6-kilometrowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w rejonie Łodzi Fabrycznej. Będzie to trzeci i największy kontrakt na roboty budowlane dla najbardziej zaawansowanego obecnie projektu kolejowego CPK. Dwa pozostałe są już realizowane w centrum Łodzi.
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowę
Spółka CPK otrzymała kolejne pozwolenie na budowę dotyczące tunelu dalekobieżnego w Łodzi. Decyzja dotyczy najważniejszego elementu inwestycji: drążenia pod centrum miasta ponad 4-kilometrowego odcinka dla Kolei Dużych Prędkości. W związku z innymi etapami tej inwestycji w Łodzi trwają już prace budowlane.
Jadwiga i Kinga wydrążą pierwsze tunele kolejowe dla inwestycji „Podłęże-Piekiełko” [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Jadwiga i Kinga wydrążą pierwsze tunele kolejowe dla inwestycji „Podłęże-Piekiełko” [ZDJĘCIA]
Będą miały niemal 4 kilometry długości i znacznie skrócą podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Rozpoczyna się drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi. Prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, to ważny element największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu Polski. Ta część projektu „Podłęże-Piekiełko” dofinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Trwa budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście – jednego z trzech tunelowych [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście – jednego z trzech tunelowych [FILM + ZDJĘCIA]
Łódź Śródmieście to jeden z trzech przystanków, które ułatwią komunikację dzięki nowemu połączeniu między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska. Budowane są ściany przystanku. Równocześnie postępują prace na przystankach Polesie i Koziny. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z udziałem środków unijnych POIiŚ zwiększy rolę kolei w komunikacji aglomeracyjnej i dalekobieżnej.
Realizacja drogi ekspresowej S19 Via Carpatia na Podkarpaciu – cztery odcinki już w budowieartykuł
Pokaż artykuł
Realizacja drogi ekspresowej S19 Via Carpatia na Podkarpaciu – cztery odcinki już w budowie
Zima to czas intensywnej pracy dla drogowców odpowiedzialnych za utrzymanie. To także okres tzw. kontraktowej przerwy zimowej na budowach. W naszym województwie roboty budowlane prowadzone są na czterech odcinkach drogi ekspresowej S19, o łącznej długości ponad 42 km. Na tych inwestycjach, przerwa zimowa trwa cztery miesiące, od 1 grudnia do 31 marca. A jak minął ten rok na poszczególnych odcinkach, podsumowujemy poniżej.
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowęartykuł
Pokaż artykuł
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowę
Budowa drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią – dla Kolei Dużych Prędkości – staje się faktem. Właśnie podpisano umowę na budowę komór, od których zacznie się jego drążenie. W najbliższych dniach ma zostać też ogłoszony przetarg na wykonanie samego tunelu.
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunelartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunel
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra [FILM]
Praca na ostatnim, bemowskim odcinku drugiej linii metra wre, pomaga w tym pogoda. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już ściany szczelinowe. Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji C1 Karolin.
Rusza budowa odcinka Via Carpatii pomiędzy węzłami Rzeszów Południe i Babica [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa odcinka Via Carpatii pomiędzy węzłami Rzeszów Południe i Babica [FILMY]
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna jedną z trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. To ponad 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. W ramach inwestycji wybudowany zostanie tunel o długości ok. 2,2 km.
Jest wykonawca tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Jest wykonawca tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Spośród pięciu ofert w postępowaniu spółka wybrała tę najkorzystniejszą złożoną przez konsorcjum budowlane PORR. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania. Rozpoczęcie prac budowlanych jest możliwe jeszcze w tym roku.
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
S19 Via Carpatia: Trwa drążenie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce Wschodniej [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
S19 Via Carpatia: Trwa drążenie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce Wschodniej [FILM]
Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów – Babica, stanowi ważny element międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Ten 10-kilometrowy fragment drogi to jedno z największych wyzwań inżynieryjnych w regionie Podkarpacia, obejmujące skomplikowane prace ziemne, budowę tunelu oraz licznych obiektów mostowych.
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Zachodnia Obwodnica Szczecinainwestycja
Pokaż inwestycję
Zachodnia Obwodnica Szczecina
Police
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
REKLAMA